Afrekening stookkosten

Stookkosten zijn de kosten voor de verwarming van uw woning. Heeft u geen eigen cv-ketel in uw woning? Dan bent u aangesloten op een verwarmingssysteem dat warmte levert aan alle woningen in het gebouw.

Iedere maand betaalt u een voorschotbedrag voor de stookkosten. Een keer per jaar kijken we hoeveel warmte u heeft gebruikt. Hierna rekenen we uit hoeveel stookkosten u echt heeft gemaakt. Soms moet u extra betalen, soms krijgt u geld terug.

Zo meten en berekenen wij uw warmtegebruik en stookkosten

Uw woning heeft een slimme meter of er zitten energiemeters op de radiatoren. Deze meters laten wij uitlezen door een bedrijf dat daar specialist in is. Dat zijn de bedrijven Ista, Techem en WMS. Met de gegevens uit uw slimme meter of energiemeters berekent het bedrijf wat uw echte stookkosten waren.

Heeft u vragen over uw eigen verbruik of de meterstanden op de afrekening?

Neem eerst contact op met Ista, Techem of WMS. Zij bekijken uw warmte gebruik en / of uw meter goed werkt. In de brief met de afrekening service- en stookkosten staat met welk bedrijf u contact opneemt:

Contact met ISTA
Telefoon: 010 245 57 00
E-mail: info@istanederland.nl

Contact met Techem Energy Services B.V.
Telefoon: 076 572 58 00
E-mail : info@techem.nl

Contact met WMS
Telefoon: 058 205 38 38
E-mail: afrekening@wms.nl

Veelgestelde vragen

Ik moet bijbetalen, maar ik kan dit bedrag nu niet betalen. Wat kan ik doen?

Moet u een bedrag bij betalen, maar kunt u dat nu niet? Dan kunt u een betalingsregeling afsluiten. Zo kunt u het bedrag in delen of, op een later moment, in 1 keer automatisch af laten schrijven.

Betalingsregeling afsluiten

Kan ik mijn voorschotbedrag stookkosten verhogen?

Ja, dat kan. U vraagt dit makkelijk aan via onze website.

Verhoging stookkosten aanvragen

Kan ik mijn voorschotbedrag stookkosten verlagen?

We willen voorkomen dat u bij de afrekening extra moet betalen. Als we het bedrag verlagen, loopt u het risico dat u moet bijbetalen.
Neem contact met ons op.

Contactformulier

Ik moet (te) veel bij betalen. Hoe kan dat? Wat kan ik doen als ik vragen heb of ontevreden ben?

Door de lockdown waren we allemaal meer thuis. En gebruikte u misschien meer water en zette u vaker de verwarming aan. Uw kosten voor water- en warmteverbruik kunnen daardoor hoger uitvallen dan andere jaren.

Bent u ontevreden over de hoogte van de afrekening stookkosten? Heeft u er vragen of klachten over? Denkt u dat de meterstanden niet kloppen?

Lees welke stappen u kunt zetten

Hoe meten de meterstanden van de verwarming?

Het meten van hoeveel warmte u gebruikt en berekenen van de stookkosten laten wij doen door bedrijven die daar specialist in zijn. Dat zijn Ista, Techem en WMS. Bij de afrekening van de servicekosten ontvangt u van een van deze bedrijven de afrekening van uw stookkosten met de meterstanden. Heeft u vragen over uw eigen verbruik of de meterstanden op de afrekening? Neem eerst contact op met Ista, Techem of WMS. Zij kunnen uw stookgegevens inzien en ook bekijken of uw meter goed werkt. In de brief met de afrekening service- en stookkosten staat met welk bedrijf u contact kunt opnemen:

Contact met ISTA
Telefoon: 010 245 57 00
E mail: info@istanederland.nl

Contact met Techem Energy Services B.V.
Telefoon: 076 572 58 00
e-mail : info@techem.nl

Contactgegeven WMS
Telefoon: 058 205 38 38
Email: afrekening@wms.nl

Mijn meter of radiatorknop is kapot. Wat kan ik doen?

Denkt u dat uw meters of de radiatorknoppen niet goed werken? Laat ze dan door ons nakijken. I kunt daarvoor zelf via onze website een afspraak inplannen.

Reparatie plannen

Wanneer krijg ik de afrekening van mijn stookkosten?
Ieder jaar ontvangt u voor 1 juli de afrekening van de stookkosten van het jaar ervoor.